Rondreis Amerika (New England) - Dag 9

9 augustus 2016 - Burlington, Vermont, Verenigde Staten

We hadden overnacht in Barre, een nietszeggend dorpje dicht bij Montpelier. Ook hadden we de fantastische White Mountains achter ons gelaten (waar het trouwens alleen maar groen en mooi is, en niet wit.) We hadden gereserveerd voor de Ben & Jerry fabriek maar dat was pas laat in de avond dus gingen we een stuk rijden en kwamen we eerst aan in Montpelier.

Tien minuten later waren we weer uit Montpelier. Wat een onaantrekkelijk stadje was dit. Ik heb ook maar één foto genomen om daarna snel door te rijden naar Burlington. De foto is wél goed gelukt, al zeg ik het zelf.

Montpelier...de enige foto

De afstanden hier naar de verschillende stadjes en dorpjes zijn kort. We kwamen rond een uur of twaalf aan in Burlington, een stadje aan het water. Burlington zelf trok ons niet enorm, omdat het te veel leek op een Nederlands stadje en we hadden in de 'grote winkelstraat' dan ook enorm het gevoel dat we door Gouda liepen. Nu is dit op zich natuurlijk logisch als je de geschiedenis van New England een beetje kent, met Nederlandse invloeden en al.

De rest van de middag hebben we heerlijk rustig aan gedaan en hebben we verschillende dorpjes bezocht. In sommige dorpjes stopten we kort om de benen te strekken of een hapje te eten terwijl we in andere genoeg hadden aan een simpele 'drive-through'.

'S avonds reden we richting Middlebury, waar de Ben & Jerry fabriek staat. We hadden een rondleiding gereserveerd. Het was allemaal wat kleinschaliger dan ik had verwacht maar toch was het leuk om te zien hoe het verwerken van het ijs in zijn werk ging en hoe smaken en stukken zoals cookie-dough werden toegevoegd. Na wat nieuwe informatie, een proeverij (Americone Dream, die hebben we hier niet. Lékker!) en het verkennen van het terrein eromheen, reden we terug naar ons slaapverblijf.

All American FlavoursFlavo room!
The flavour graveyard