Rondreis Amerika (New England) - Dag 10

10 augustus 2016 - Stockbridge, Massachusetts, Verenigde Staten

Het was vandaag niet zulks mooi weer. Het was grauw, grijs, regenachtig en vooral heel benauwd. We waren een stuk door de Green Mountains heen gereden en hadden niet persé iets gepland voor vandaag. Omdat het weer een beetje tegenviel besloten we een museum te bezoeken; het Norman Rockwell museum.

Het museum had ons aangenaam verrast. De entree is redelijk prijzig maar er valt een hoop te zien. Ik had wel eens van de naam Rockwell gehoord maar daar bleef het bij. De schilderijen kwamen echter erg bekend voor en ik vond ze dan ook interessant. Rockwell was een spotprent tekenaar en heeft daar bekendheid mee gescoord.

Rockwell's werkplaatsRockwell's werkplaats van buitenaf

Het museum plus het landgoed waar ook bovenstaande werkplaats zich bevindt, was leuk om te bezichtigen. In totaal hebben we ons hier toch wel een aantal uurtjes vermaakt.De rest van de tijd hebben we de kleine dorpjes erom heen bezocht, wat ook erg vermakelijk was. Het blijft raar dat je voor veel van deze huizen hetzelfde betaald als waar je in Nederland de helft van deze grootte krijgt voor hetzelfde geld.

Fantastische huizen in de kleine dorpjesOpvallend!

In de avond hebben we rustig aan gedaan. Italiaans gegeten in een slecht restaurant (maar ach, het was slechts 6,95 per gerecht) en nog even op onze motel kamer een spelletje gespeeld.