Rondreis Amerika (New England) - Dag 14

14 augustus 2016 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Op de 14e dag besloten we naar één van de eilanden te gaan. Door middel van navraag en internet besloten we te kiezen voor Nantucket en niet Martha's Vineyard. We konden kiezen uit een kleine snelle boot of de langzame grote ferry. Omdat de vakantie al duur genoeg was besloten we voor de goedkopere optie te gaan wat echter wel betekende dat we 2 uur moesten varen.

Nantucket IslandDe laatste dagen rond Nantucket

De boottocht was heerlijk met de zeewind in je haren, al is 2 tot 2,5 uur om op het eiland te komen wel erg lang. Je moet er namelijk wel je hele dag voor inplannen; 2,5 heen en 2,5 uur terug ongeveer, inclusief aanmeren.

Het eiland zelf was erg knus en gezellig al hebben we niet nagedacht over het feit dat het zondag was en de meeste winkeltjes gesloten waren. Erg jammer, want nog wat shoppen tijdens onze laatste dagen was leuk geweest. We hebben ongeveer 2 uurtjes gewandeld op het eiland, om daarna weer de boot te nemen (tja) terug naar het vaste land.

Nantucket HarborDe laatste vuurtorenZoom Toren

We namen de laatste boot terug en gingen in het schemerlicht en daarna het donker terug. Het was ontzettend gaaf om de lichten achter langzaam te zien verdwijnen en dan de andere kant de verte in te kijken. Ongeveer 5 kilometer verderop boven het water zagen we een enorme regenbui en het was fantastisch om te zien hoe deze, inclusief regenboog ontstond.

Tegen de avond hebben we weer gezellig geklets met Marlene en haar dochter om daarna te gaan slapen en ons klaar te maken voor onze terugreis naar Boston.