Rondreis Amerika (New England) - Dag 5

5 augustus 2016 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Op de 5e dag reden we vanuit Ellsworth richting Acadia National Park, ongeveer 20 minuten rijden. Het was net 7 uur en we kwamen aan in Bar Harbor, een fantastisch leuk kustplaatsje die ook erg bekend is maar veel te duur om daar een overnachting te boeken. Toen we aankwamen was het uitgestorven, iedereen sliep immers nog. Het weer was al prachtig dus we besloten om van dit moment gebruik te maken om foto's te maken.

Bar Harbor 1 Een plaatsje waar veel rijkelui wonenBar Harbor main street eindeLeuke winkeltjes, mooier uitzichtBar Harbor kustlijnJe moet dit uitzicht maar altijd hebben

We hebben eventjes in Bar Harbor rond gelopen omdat we moesten wachten tot het winkeltje open ging die een 'Park Pass' had. Bar Harbor is heel klein dus een uur was tijd genoeg om alles rustig in ons op te nemen. Uitzicht was er gelukkig genoeg!

Klokslag 8 uur pikten we onze pass op en reden we richting het park. Iedereen die zich een beetje heeft ingelezen over Acadia weet dat er een 'loop' door het park loopt. Het is echter groter dan je zou denken. Het park is opgedeeld in ongeveer 3 'gedeeltes' (west, oost, zuid), elk bestaand uit plekken waar je kan stoppen om te wandelen, kijken, etc.

Onze eerste stop was de kustlijn aan de oostkant van het park. Het was warm maar lekker en we besloten een aantal kilometers langs de kust te gaan wandelen. De lucht was helder blauw, waardoor de uitzichten fantastisch waren.

Acadia NP kustCurved Road Acadia

Maine Acadia NP Heerlijk om te wandelen!

Thunder HoleThunder hole viel helaas tegen omdat er weinig wind was en er dus geen opstormende waterstromen te zien waren.

Na onze wandeling(en) en het genieten van deze plek was het al laat en besloten we richting één van de dorpjes te gaan om wat te eten. Dit was niet Bar Harbor, omdat hier überhaupt iets halen schreeuwend duur is

main street dorpToch zien andere dorpjes er ook heel leuk uit!

Na het eten was het al wat later in de avond en natuurlijk waren we best moe van al het wandelen en de indrukken. Voor de volgende dag stond Cadillac Mountain op de planning, oftewel de eerste zonnestralen in HEEL Amerika zien, boven op de berg. Hiervoor moesten we echter rond half 3 al uit bed, midden in de nacht dussss vroeg naar bed en lekker slapen