Rondreis Amerika (New England) - Dag 6

6 augustus 2016 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Het is half 3 's nachts en in onze omgeving pik en pikdonker. Het miniparkje waar we zitten heeft 6 bungalowtjes en geen licht op de veranda's. Gelukkig zitten we dichtbij de weg en weten we hoe we weer naar Acadia moeten komen. Naar Cadillac Mountain rijden zou ongeveer 50 minuten moeten duren en aangezien we niets willen missen gaan we vroeg, heel vroeg.

Om 3 uur rijden we weg. Het voelt eigenlijk heerlijk om in het holst van de nacht door het pikkedonker te rijden. Wel is ons meerdere keren gewaarschuwd dat je je echt aan de snelheidslimieten moeten houden, want ook 's nachts wordt er zeker op gelet. Rond 4 uur komen we aan boven aan de berg, nog steeds heel donker en gelukkig nog geen zonlicht. Bovenaan is het toch al wat drukker dan ik had verwacht; er staan namelijk al een stuk of 15 mensen. We stappen uit en merken hoe verschrikkelijk koud het toch is, ondanks dat het hartje zomer is. We pakken een dikke deken en gaan gezellig tegen elkaar zitten, wachtend op de zonnestralen....en wat een zonnestralen.

Zonsopkomst Cadillac Mountain De eerste opkomst van de zonMensen genietend van de zonsopgangHet contrast is super

Na het meemaken van de eerste zonnestralen besloten we weer naar beneden te rijden. Er waren relatief heel weinig mensen en auto's, dus gingen we wandelen.

In de vroege ochtend was het heerlijk om te wandelen, mede omdat de lucht al prachtig blauw was en de temperatuur nog heerlijk. We besloten om een stukje rondom Jordan Pond te lopen, om er daarna voor te kiezen de bossen in te gaan.

Woods Acadia National Park Opnieuw een mooi contrast!
Maine Zeeuitzicht door bomen Een mooie combinatie van zee en bomen
Pathway to the hills Into the woodlands

Na een hele lange wandeltocht, waarin we een verkeerde afslag hadden genomen en voor niets 2 uur extra hadden gelopen, kwamen we redelijk laat in de middag terug op het hoofd pad rondom het meer. We waren kapot en besloten de andere wandeling rondom het hele meer en de klim naar de top van de Bubble rocks de volgende dag te maken.

We reden we naar Schoodic Point. Ook een gedeelte van Acadia die en stuk verderop rechts ligt. Dit is weg van de drukte van het park (al moet ik zeggen dat tijdens ons bezoek het park helemaal niet druk was, heerlijk) en ook erg mooi. Mocht iemand ook Acadia NP bezoeken, vergeet dan niet een tripje bij Schoodic in te plannen, ongeveer een uurtje rijden.

Voldaan reden we rustig terug en stopten we op plekjes om te genieten van de leuke huisjes en uitzichten om daarna ook nog even wat winkeltjes in te gaan voor de nodige boodschappen.