Rondreis Amerika (New England) - Dag 3

3 augustus 2016 - Rochester, New Hampshire, Verenigde Staten

De planning voor onze 3e dag was om vanuit Boston via Salem en de kustlijn (de 1A) omhoog te rijden richting het dorpje Rochester. Mijn plan om in Ogunquit  te overnachten was te duur, dus werd het een mooi hotel in een niemands dalletje. In de vroege ochtend kwamen we aan in het stadje Salem, bekend om haar geschiedenis. We hebben het visitor's center bezocht en wat rondgelopen door de straatjes. Vele plekken waren vervallen en eigenlijk was het allemaal wat saai. Wel hebben we heerlijk gegeten in een restaurantje aan het water en genoten van het ontzettend lekkere weer.
                                    Garnalen spies Maine
Na een uurtje of 2 in Salem reden verder noordwaarts. Helaas konden we om één of andere rare reden Marblehead niet vinden, ondanks dat er overal bordjes stonden die dan opeens weer een andere route aangaven. Na een uur gezocht te hebben besloten we door te rijden. De gigantische rij met winkeltjes aan de weg richting Kittery hebben we bewust overgeslagen, ten eerste omdat we liever via de 1A reden en ten tweede omdat ons dat weinig interesseerde.

Na een rit door een aantal volgestouwde dorpjes (met badgasten), kwamen we aan bij Cape Neddick. We waren ontzettend blij dat we niet zijn gestopt in één van de dorpjes want wat was het daar druk. Even een paar foto's schieten bij de vuurtoren was erg leuk en het weer was ons gegund. Wat genoten we van het moment.

Cape Neddick Lighthouse

Na dit mooie moment reden we verder richting het noorden op weg naar Acadia National Park. Ondertussen stond de radio aan (met country muziek) en stopten we om de zoveel tijd om te genieten van de buitenlucht en om in contact te komen met mensen.

Tegen een uur of 7 's avonds kwamen we aan in Rochester. Ons hotel zat aan de grote weg en er was verder niets te doen, behalve dan......een Walmart aan de overkant. Aangezien we nog nooit in een Walmart waren we geweest gingen we 'even' kijken. Uiteindelijk heeft het ons even geduurd voordat we de superstore weer uit waren. Wat een belachelijk grote supermarkt! Ik blijf het jammer vinden dat gezonde dingen zo veel duurder zijn dan frisdranken en koekjes.

Onze hotelkamer was de grootste kamer waarin we ooit hebben geslapen en de receptionist was een ontzettend aardige gozer. Neem je toch iets mee uit Rochester.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade