Rondreis Amerika (New England) - Dag 2

2 augustus 2016 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag hadden we een volledige dag in Boston. Op ons lijstje stond de Freedom Trail en voor de rest zouden we wel zien wat we tegen kwamen. Met onze city passes namen we de subway naar downtown Boston.

Boston downtown   Freedom trail plaque
We besloten gelijk aan de Freedom Trail te beginnen die goed was aangegeven. Follow the red brick line, dat was alles. TIjdens het wandelen namen we eens goed de hectiek op van het leven in Boston, al viel die hectiek heel erg mee. De mensen waren rustig, praatten zachtjes en er was geen sirene te horen. Wat een verschil met New York.

We kwamen langs een aantal sights tijdens de Freedom Trail, al moet ik toegeven dat het allemaal niet heel veel indruk op ons maakte. Wat ons wel opviel was het contrast tussen oud en nieuw. Wolkenkrabbers stijl achter kerken en oude gebouwen geplaatst, zonder rekening te houden met het uitzicht.
Boston downtown high low Boston Gouden Dome
Over de Freedom Trail hebben we ongeveer 2,5 uur gedaan. Tussen de één na laatste bezienswaardigheid en het eindpunt (Bunker Hill) zit echter niets. We hadden dan ook een beetje het gevoel een uur voor niets gelopen te hebben. Natuurlijk kom je in de stad wat bekende dingen tegen zoals het huis van Paul Revere en de bekende standbeelden van de Ierse immigranten die The American Dream gevolgd hebben, alsmede Quincy Market
Paul Revere's house Boston  Immigranten arm Immigranten  Quincy Market Boston
Na wat gewandel kwamen we aan op het eindpunt van de Freedom Trail. Door het grauwe weer was het lastig om hier nog een foto te maken.

Eindpunt Freedom TrailBoston Skyline
Na deze wandeling besloten we de rest van Boston te verkennen. Het is geen grote stad dus we waren overal snel, of het nu met de metro was of lopend. We hebben de waterlijnen bezocht en wat mooie parkjes gezien. Het mooie van Amerikaanse mensen is dat ze altijd zo vriendelijk zijn (of dit nu echt is of niet), waardoor je al heel gauw in gesprek raakt met mensen. We hebben een uur of twee vertoefd in de parken, pratend met mensen en genietend van de uitzichten.

Na het avondeten besloten we nog even Beacon Hill te bezoeken. Leuke, knusse straatjes met cobblestone roads. Deze lopen niet zo lekker, helemaal niet als je sneakers aan hebt maar het ziet er allemaal zeker mooi uit. Na natuurlijk een plaatje te hebben geschoten van Acorn Street (bekend van de schermachtergronden) , besloten we wat te gaan eten bij een Mexciaans restaurant.
Boston Cobble street
Tegen een uur of 9 besloten we terug te gaan naar onze slaapplek. Na wat kleine boodschappen gehaald te hebben lagen we vroeg in bed. De jetlag had ons lichaam nog niet helemaal verlaten. Op naar een nieuwe dag!