Rondreis Amerika (New England) - Dag 12

12 augustus 2016 - Cape Cod, Verenigde Staten

We hadden uitgeslapen, rond een uur of half 8 werden we wakker. Dit was onze slaapkamer.

Air Bnb pakt vaak heel goed uit!Golven

Een kleine 3 minuten wandelen en dat was ons uitzicht. We konden onderstaand trapje omlaag om letterlijk aan de zee te zitten. Iet verderop was een strand, waar het ook heerlijk rustig was. We hebben daar de avond ervoor gezwommen in de golven, iets wat ik in ieder geval al sinds mijn jeugd niet meer gedaan heb.

Een trapje naar een fantastisch uitzichtSerenity

Het huisje had alles. We hadden onze eigen verdieping, keuken, douche, slaapkamer, woonkamer, BUITENDOUCHE (en gebruikt ook) en kregen van Norman (super aardige kerel) een mandje met lekkers voor als we de 'munchies' zouden krijgen. De koelkast stond ook vol met blikjes en flesjes water.  De inhoud van de mand is op gegaan, de koelkast halfleeg.

De koffie en thee stond 's ochtends al klaar en Norman had cinnamon rolls gemaakt. Het was fantastisch en we werden echt verwend. Op een gegeven moment was het echter tijd om te gaan. We namen afscheid van de best AirBnB plek tot nu toe, pakten onze koffers in en reden naar Newport om deze te verkennen.

Newport was een superleuk stadje (wel toeristisch) en we hebben het hier, ondanks de hitte, behoorlijk lang volgehouden. Veel gewandeld, veel oude huizen gezien van rijke mensen en genoten van het mooie weer. Tegen de namiddag vertrokken we naar onze één na laatste bestemming, Cape Cod.

Voordat ik deze dag afsluit, een hele dikke vette tip: ben je van plan naar Cape Cod te rijden, ga dan NIET na 3/4 uur ' s middags op vrijdag, als het weekend begint. Voor veel Amerikanen is dit het laatste weekend voordat het normale leven weer begint en zij gebruiken dit weekend dan ook veelvuldig als laatste vakantieweekend. Het was druk, zo...druk.

Gelukkig waren we redelijk op tijd bij de twee grote bruggen die naar Cape Cod gaan en konden we zwaarste van de file nog net ontwijken. Ik had medelijden met de mensen die een uur later volgden.

Tegen de avond kwamen we aan bij onze één na laatste Air BnB en bij uitstek de leukste mensen die we hebben ontmoet tijdens onze gehele reis. We hadden hier 3 nachten en het was reuze gezellig.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl