Rondreis Amerika (New England) - Dag 7

7 augustus 2016 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Vandaag was het zondag en onze laatste dag in het fantastische Acadia National Park. We besloten om vandaag het rondje Jordan Pond te doen en één van de heuvels te beklimmen. De bergen zijn niet heel hoog maar eenmaal boven heb je toch een heel mooi uitzicht.

We besloten, of eigenlijk besloot ik, om de kortste route omhoog te nemen, ofwel de steilste waar je letterlijk recht omhoog moest klimmen, het echte rock-climbing. Eva had een lange jurk aan, dat was niet zo handig...Na een beste klim kwamen we uit op het uitkijk punt en hadden we het volgende uitzicht aan de zuidkant en noordkant

More south bubble viewsBubble Rock
De kei rechts is de zogenoemde Bubble Rock, balancerend op het randje. De kei is best klein trouwens; het is maar net hoe jouw invalshoek is met je camera ;-)

We maakten een praatje met een gezinnetje uit Ohio boven op de berg en bleven hier ongeveer een half uurtje kletsen. Daarna liepen we weer naar beneden, nu via de langere normale weg, die heel geleidelijk naar beneden liep.

Na deze klim besloten we dat we om het hele meer gingen lopen, ongeveer anderhalf tot 2 uur wandelen. De uitzichten die we hier hadden waren prachtig.

Fantastic view bubble rockOn top of south bubble
Jordan Pond PathIdyllischClose up frog Acadia

Tegen een uur of 2 besloten we om Acadia NP te verlaten. We moesten immers een lange trip maken van het oosten naar het westen, om daar te eindigen in de White Mountains.

Dag Acadia, je was één van de hoogtepunten van onze trip!
The cliffs of AcadiaZo prachtig

De trip naar de White mountains deed langer dan we hadden verwacht. In totaal waren we 7 uur onderweg en was er weinig tot niets te beleven. Dit was het minst indrukwekkende gedeelte van onze hele trip en omdat de cruise control van de auto niet werkte, ook nog eens vervelend!