Rondreis Amerika (New England) - Dag 1

1 augustus 2016 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Dag 1 - Düsseldorf vliegveld

Het was dan eindelijk zo ver. Na bijna een jaar voorbereiding via AirBnB en een aantal bekende hotelsites vertrokken we vanaf Düsseldorf richting de oostkust van de Verenigde Staten. Mijn vader de chauffeur pikte ons op in de vroege ochtend, en na een reeks van omleidingen en wegversperringen (want Duitsland), kwamen we aan op Düsseldorf airport. We waren te vroeg, zoals dat wel vaker gebeurd voordat je op vakantie gaat.

Na afscheid te hebben genomen van mijn lieve papa/chauffeur stonden we klaar om te vertrekken. Het hele euvel 'inchecken, wachten, instappen en vliegen' was verder weinig interessant.

Het avontuur er op volgend daarentegen....

Nog steeds dag 1 - Boston Airport

Aangekomen in Amerika, Boston. Inmiddels waren we al een hele poos wakker. In het vliegtuig slapen kunnen we allebei niet heel goed, dus we waren behoorlijk moe. We gingen gelijk door naar de car-rental om onze auto op te halen.

Eenmaal aangekomen per shuttle hebben we bij de car-rental onze papieren afgegeven om onze auto op te halen. Ik had een eenvoudige mid-size impala betaald voor onze trip. Het telefoontje deed een stuk langer dan verwacht en er werd wat heen en weer gediscussieerd. Uiteindelijk kregen we onze sleutels (na tientallen aanbiedingen van verzekeringen e.d. af te hebben geslagen) en pikten we onze auto op...

Onze auto stond op parking lot nummer D20, maar er stond geen impala. Wat er wel stond was een grote Toyota bak met een zee aan ruimte. Na elkaar aangekeken te hebben, enkele keren knipperend, stapten we in de auto en reed ik in onze grote bak weg, Boston in. We konden het niet helemaal geloven dat we een veel betere auto hadden meegekregen voor dezelfde prijs als van een lager segment.

Later waren we er achter gekomen dat er geen soortgelijke auto's meer waren en aangezien een dealer niet een lagere prijsklassen qua auto mag meegeven, zijn we automatisch een segment hoger gegaan!

Na meer dan 24 uur wakker te zijn geweest zijn we langs de zijkanten van Boston naar het zuiden gereden om uit te komen in Jamaica Plains, de buurt waar onze eerste 2 overnachtingen gepland stonden. Op het moment dat wij aankwamen waren er overal wegwerkzaamheden, lawaai, ranzige putluchten en het regende ook nog eens. Niet een fantastisch begin van de vakantie maar het kon ons even niets schelen en we hadden elkaar beloofd dat we niet zouden gaan klagen tijdens deze fantastische vakantie. We wilden alleen maar alle zooi naast ons gooien en ergens slapen.
Jamaica Plains Overnachting 1&2 Boston
Na wat loop-en zoekwerk met al onze bagage vonden we eindelijk onze eerste slaapplek, geregeld via AirBnB. Het was een typisch Amerikaans rijtjeshuis, smal maar hoog. Na een stuk of 4 gaten te hebben gestoten in de muren omdat we overal met onze mega koffers tegen aan knalden liepen we onze verdieping binnen met een slaak van opluchting. We hadden het hele gedeelte voor onszelf; woonkamertje, eetkamer, douche, keuken, noem maar op. De man des huizes was niet thuis. Zeer tevreden met de ruimtelijkheid kwamen we eindelijk onze slaapkamer binnen, om meteen met mijn knieën tegen ieder mogelijke hoek van het bed aan te knallen. Onze slaapkamer was niet meer dan 3 bij 2,5, en het bed niet langer dan 1,85. Maakte niets uit, we waren helemaal kapot. We kleedden ons om, kropen ons bed in en waren binnen een minuut in slaap.

We hadden nog meer dan 2 weken Amerika voor de boeg en wat hadden wij daar zin in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade