Rondreis Amerika (New England) - Dag 16

16 augustus 2016 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Op onze laatste dag besloten we de Harvard universiteit te bezoeken, aangezien we Boston zelf al ontdekt hadden. Het weer viel wel tegen vandaag en we hadden deze dag weinig geluk qua weer en vooral geluid.....

Toen we aankwamen bij Harvard, schrokken we van het enorme lawaai van drilhamers die continue op ijzer aan het boren waren. Het geluid hiervan was zo oorverdovend luid dat hier helemaal kriegelig van werden. Helaas hield het lawaai nooit op.

De Harvard grounds zijn redelijk gaaf, al moet ik eerlijk toegeven dat het voor ons niet heel speciaal was, aangezien dit soort gebouwen voor een gemiddelde Nederlander niet heel indrukwekkend zijn. Toch hebben we tijd genomen om de grounds te verkennen, al mochten we de schoolgebouwen zelf niet in.

Cambridge UniversityHarvardUniversityCambridge tower university

Het maken van foto's hier was lastig, aangezien er een stuk of 5 (!) groepen Japanners waren aangekomen die ALLEMAAL rondom het beeld stonden en aangezien elk individueel lid met de gouden schoenen op de foto wilde, was er nooit ruimte om zelf een foto te maken. Voordeel is dat ik dan een behoorlijk stuk langer ben en er in principe over heen kan schieten.

Na Harvard liepen we een klein stukje door. We hadden nog wat tijd over en bedachten wat we nog konden doen. Toen zagen we een bord van The Harvard Museum. Hier gingen we naar binnen, de beste keus die we hebben gemaakt deze dag.

GlaswerkDat is glas
Bijna echtEinde
Eva was vooral ondersteboven van het glaswerk, dat zo precies en secuur in elkaar is gezet, dat het allemaal echt lijkt. Ik vond het mooi, maar was er al snel klaar mee en ben ga kijken bij de geschiedenis afdeling. Zwaarden, bijlen, schilden en natuurlijk de kledij die gebruikt werd bij gevechten.

Al in al hebben we veel plezier gehad in het museum. Een waardige afsluiting van onze vakantie naar Amerika. Ik vond het niet nodig om veel foto's van een museum hierboven te plaatsen, zodoende afsluitend met de skyline van Boston.

Boston Skyline

Het was een fantastische reis. Na 3x Amerika bezocht te hebben is het tijd om volgend jaar eens Europa te doen (Slovenië en Kroatië) om het jaar daarop te kijken of Afrika mogelijkheden biedt.

'S avonds vlogen we terug naar Nederland. Een prima verlopen vlucht die ook nog eens lekker kort was (6 uurtjes). New England, je was fantastisch op je eigen manier.

Bedankt voor het lezen van mijn reisblog en mochten er vragen zijn, reageer vooral!